PIŽMO 40
Začínáš, děvenko, smrdět
________________________________________
________________________________________
PIŽMO 35
S ničím netradičním nepočítejte
________________________________________
PIŽMO 34
Zlomená noha je zastaralý úraz
Eliška Raiterová / Poláci nám ukázali,
jak se zneužívá moc
Dário Sztajnszrajber / Je vše obal?
Je vše obsah? ze španělštiny přeložil Aleš Hurdálek
Lena / Gustav Deutsch v bodu nula
Anežka Jaskmanická / Teapot
Babrdón / Neznáme pravdu
________________________________________
PIŽMO 33
________________________________________
Sráč Sam: Rozdíl v otázce
GHMP 27. 10. 2017 - 25. 2. 2018
Colloredo-Mansfeldský palác, 3. patro
út-ne 10.00–18.00
kurátorka: Denisa Bytelová
Galerie hlavního města Prahy představuje práce české umělkyně užívající provokativní pseudonym Sráč Sam. Její tvorba je založena na aktivní kritice nefunkčních/neproduktivních institucionálních rámců a nabývá rozmanitých podob od architektonických realizací přes objektovou, textilní, malířskou či filmovou tvorbu po sociálně angažované performativní projekty.
________________________________________________
Vyšlo PIŽMO 32! Radujme se.
________________________________________________
11 basni Elsy Aids Odpad vychází
v PIŽMU č. 30 jako plakát
v grafické úpravě Sráče Sama
Potenciální hudba - Jan Klamm / Fotografie -
Martin Netočný a Oskar Helcel / Damián
Tabarovsky v překladu Aleše Hurdálka
Babrdón - Obava z překvapení - Sráč Sam
Plakát - Elsa Aids - Odpad
________________________________________________
Individuální rezidenční pobyty
na rok 2017 zde >>>
Otevřená výzva nového projektu
na rok 2017 zde >>>
________________________________________
vernisáž výstavy > 3. 11. 2016 v 17 h
výstava > 4. 11. 2016 - 9. 1. 2017
kurátor: Sam
Milada Hynková, František Šlegl,
Miroslav Houra, Richard Fremund,
Josef Liesler, Jindra Husáriková,
Jaroslav Pešek,
Johana Černá, František Fekete,
Anežka Hošková, Lívia Mezovská,
Daniel Vlček, SR S, Václav Sika,
Michael Rittstein, Jiří Surůvka
Sál Muzea Příhraničí Kdyně
Nádražní 314, Kdyně
...právě teď...
Lucie Mičíková
AiC heARTbreaker 2016
Rezidenční pobyt k výstavě
________________________________________
Vyšlo PIŽMO 25! Radujme se.
________________________________________
AiC heARTbreaker 2016
navazující rezidenční pobyt
Kristina Láníková
________________________________________
AiC heARTbreaker 2016
navazující rezidenční pobyt
Anežka Hošková
________________________________________
Děkujeme
za podporu a spolupráci všem
kámošům, umělcům, rezidentům
i jejich zvířatům >>> více
________________________________________
AiC heARTbreaker 2015
Zimní rezidenční pobyt začíná 30/11
Kristina Láníková
AiC heARTbreaker 2015
Podzimní rezidenční pobyt od 24/9
Tea Záchová
________________________________________
Doprovodná výstava
Externí prostor galerie Sam83
COOL PAINTING
Václav Sika
Kurátor: František Fekete
Za interpretační metodu volí její absenci, tedy, ponechává objekty tím, čím jsou, nepojmenovává ani nepřiděluje významy. Pouze je nabarví a některé slepí dohromady. Úlomky jsou pro něj abstraktní činitelé, kouzelné svou nahodilostí.
František Fekete
________________________________________
Petr Švolba
Sandra Svobodová
Dana Balážová
Šimon Kadlčák
Marie Ladrová
Ondřej Vavrečka
Martin Froulík
Jiří Surůvka
Světlana Spirina
Clara Cebrian Monereo
Olga Krykun
Ewelina Chiu
Anežka Hošková
Dan Vlček
Darina Alster
František Fekete
________________________________________
Galerie Ferdinanda Baumanna
pořádá 5. ročník Festivalu
Performance
Termín konání: 22.–23. 5. 2015 v Praze
a 23.–25. 10. 2015 ve Stockholm
Vladimír Turner
Denisa Šváchová a Filip Kartousek
Johana Střížková a Juliana Hoschlová
Barbora Šimková a Smyslov
Lenka Klodová
Jiří Surůvka
Veronika Slámová
Elis Unique
Karima Al-Mukhtarová
Kateřina Olivová, Alois a Lev Stratil
Lady Gaby
Antonín Brinda
Jana Orlová
Tomáš Ruller a Atelier Peformance FAVUT
Milan Kohout
František Kowolowski
Puškin/Talacko
David Helán
Alexandr Peroutka
Erik Wijkström, Nongkran Panmongkol, Henrik Ekesiöö
Bazel DJ
Kurátory letošního ročníku jsou Darina Alster a Lexa Peroutka. Kurátorky doprovodné výstavy věnované im memoriam Milanu Kozelkovi jsou Sráč Sam, Lena Zikmundová a Denisa Bytelová. Dramaturgem hudební části festivalu je Daniel Vlček.
________________________________________
PIŽMOPLAKÁT 21
VÝZVA UKONČENA
________________________________________
Petr Halámka
Z cyklu Zátiší v zahradě
fotografie, středoformát
________________________________________
SPOLEK SKUTEK PRO VŠECHNY
1/15/2015
Co by měl SKUTEK znamenat v roce 2015? Návrhy a podněty programových priorit Spolku pro období roku 2015 zasílejte na adresu: spolekskutek@gmail.com
________________________________________
________________________________________
PIŽMO 20
Těšte se na přílohu
________________________________________
Orientační základny
Šestý ročník bytového projektu 4 OKNA
je zaměřený na archivy a databáze.
Příště představujeme:
a reinterpretace českého výtvarného umění po roce 1945 až do současnosti, se zaměřením na interdisciplinární přesahy.
________________________________________
Ondřej Vinš
Kompozice č.1, 2014
________________________________________
A2 kulturní čtrnáctideník
pořádá: 8. 11. 2014
Letní rezidenční pobyt
Anežka Hošková / Blanka Jakubčíková / Franco Augusto
________________________________________
Jarní rezidenční pobyt
Birutė Kapustinskaitė / Tomas Smulkis / Valentina Furian / Valentina Lacinio / Anna Roberta Vattes / František Fekete / Veronika Slámová / Maciej Rawluk
________________________________________
Tomas Smulkis / Paradise Road
__________________________________
_______________________________________
________________________________________
Newsletter
Česká Bříza heARTbreaker
Česká Bříza is a small village next to Pilsen 100km away from the capital Prague. The function of the building is not incidental in this case. The act of positioning the building outside the center of art is oppositional and that serves as a small step in deconstructing centralized power and as a support of cultural diversity and alternative art. The residential building is an extension of the existing facilities of the Sam83 gallery, which was built in Česká Bříza seven years ago the same way –i.e., self-financed, without the help of any grants or subsidies and with the same purpose in mind-- as an idea of creating a place independent of the system. In doing so, Sam reacted to the need to have an unrestricted "institution" that does not have to comply with a grant committee's wishes. The building as a political act should cement relationships and offer an opportunity to restore disturbed social relations through work on a common project, creating another place for art work whose primary motivation is not profit. This building is one of a few modules designed to fulfill Sam's concept of A Vision for New Culture and its Place i a project she started working on in the 1980s and '90s. A Vision for New Culture and its Place is an open and complex system of principles containing temporary and long-term solutions to questions that arise during a period of transformation; such as was the period of transition from totaleterianism to democracy in former Czechoslovakia Her vision is divided into four themes: social projects, socio-cultural projects and eco-economic and visual art. She is gradually realizing parts of this vision through projects such as the reconstruction of chapels with the help of local children (2002), or the drama involved in constructing the Sam83 gallery, which confronts the authors of the project with their artisitc ego which they are not used to suppressing under normal circumstances. Political and social aspects aside, the new residential building is also architecturally remarkable in its current context. For the ground floor of the two-floor wooden structure of 4 x 8 metres, Sam used a formerly built-up space in the garden of the gallery. Sam, in cooperation with architect Jiří Zábran, designed a final image of the project. The project was a low-cost one and barter was also used in the fund-raising process. The Architecture can be described as an important media, capable of significantly reflecting the values of a given society at a given time; its tangible character also makes it possible to analyze a certain period and we can glean knowledge concerning the attitude of society towards art at the time of contruction. From a historiographical point of view, we can gain information about the culture more easily through its architecture than by observing other forms of art.