____________________________________

 

_____________________________________

 

_______________________________________

 

_______________________________________

 

 

_______________________________________


________________________________________

 

 


________________________________________

PIŽMO 40

Začínáš, děvenko, smrdět

________________________________________


________________________________________

PIŽMO 35

S ničím netradičním nepočítejte


 

________________________________________

Sráč Sam: Rozdíl v otázce
od: 27. 10. 2017
do: 25. 2. 2018
Colloredo-Mansfeldský palác, 3. patro
út-ne 10.00–18.00
kurátorka
Denisa Bytelová

PIŽMO 34

Zlomená noha je zastaralý  úraz

Eliška Raiterová / Poláci nám ukázali,
jak se zneužívá moc
Dário Sztajnszrajber / Je vše obal?
Je vše obsah? ze španělštiny přeložil Aleš Hurdálek
Lena / Gustav Deutsch v bodu nula
Anežka Jaskmanická / Teapot
Babrdón / Neznáme pravdu

________________________________________

Sráč Sam: Rozdíl v otázce
od: 27. 10. 2017
do: 25. 2. 2018
Colloredo-Mansfeldský palác, 3. patro
út-ne 10.00–18.00
kurátorka
Denisa Bytelová

PIŽMO 33


________________________________________

Sráč Sam: Rozdíl v otázce



GHMP 27. 10. 2017 - 25. 2. 2018
Colloredo-Mansfeldský palác, 3. patro
út-ne 10.00–18.00
kurátorka: Denisa Bytelová

Galerie hlavního města Prahy představuje práce české umělkyně užívající provokativní pseudonym Sráč Sam. Její tvorba je založena na aktivní kritice nefunkčních/neproduktivních institucionálních rámců a nabývá rozmanitých podob od architektonických realizací přes objektovou, textilní, malířskou či filmovou tvorbu po sociálně angažované performativní projekty.
________________________________________________

Vyšlo PIŽMO 32! Radujme se.

________________________________________________

11 basni Elsy Aids Odpad vychází
v PIŽMU č. 30 jako plakát
v grafické úpravě Sráče Sama

Potenciální hudba - Jan Klamm / Fotografie -
Martin Netočný a Oskar Helcel / Damián
Tabarovsky v překladu Aleše Hurdálka
Babrdón - Obava z překvapení - Sráč Sam
Plakát - Elsa Aids - Odpad

________________________________________________


Individuální rezidenční pobyty
na rok 2017 zde >>>


Otevřená výzva nového projektu
na rok 2017 zde >>>

________________________________________

 


aradecor 1966 > 2016

vernisáž výstavy > 3. 11. 2016 v 17 h
výstava  > 4. 11. 2016 - 9. 1. 2017
kurátor: Sam

Milada Hynková, František Šlegl,
Miroslav Houra, Richard Fremund,
Josef Liesler, Jindra Husáriková,
Jaroslav Pešek,
Johana Černá, František Fekete,
Anežka Hošková, Lívia Mezovská,
Daniel Vlček, SR S, Václav Sika,
Michael Rittstein, Jiří Surůvka

Sál Muzea Příhraničí Kdyně
Nádražní 314, Kdyně

 

________________________________________


Nevím, jak tohle dopadne

Společná výstava v České Bříze.
Setkání umělců, kteří v galerii sam83
vystavovali v předchozích letech.
 
________________________________________

...právě teď...

 

Lucie Mičíková

AiC heARTbreaker 2016
Rezidenční pobyt k výstavě


________________________________________

Vyšlo PIŽMO 25! Radujme se.


________________________________________

AiC heARTbreaker 2016
navazující rezidenční pobyt

Kristina Láníková


________________________________________

AiC heARTbreaker 2016
navazující rezidenční pobyt

Anežka Hošková


________________________________________

 


Děkujeme

za podporu a spolupráci všem
kámošům, umělcům, rezidentům

i jejich zvířatům
>>> více

________________________________________

AiC heARTbreaker 2015
Zimní rezidenční pobyt začíná 30/11

Kristina Láníková

 

 

 

 

AiC heARTbreaker 2015
Podzimní rezidenční pobyt od 24/9

Tea Záchová

________________________________________


Doprovodná výstava

Externí prostor galerie Sam83
COOL PAINTING
Václav Sika
Kurátor: František Fekete

Za interpretační metodu volí její absenci, tedy, ponechává objekty tím, čím jsou, nepojmenovává ani nepřiděluje významy. Pouze je nabarví a některé slepí dohromady. Úlomky jsou pro něj abstraktní činitelé, kouzelné svou nahodilostí.

František Fekete

________________________________________

SPOJENÍ NA ŠTEFLE

Petr Švolba
Sandra Svobodová
Dana Balážová
Šimon Kadlčák
Marie Ladrová
Ondřej Vavrečka
Martin Froulík
Jiří Surůvka
Světlana Spirina
Clara Cebrian Monereo
Olga Krykun
Ewelina Chiu
Anežka Hošková
Dan Vlček
Darina Alster
František Fekete

________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Galerie Ferdinanda Baumanna
pořádá 5. ročník Festivalu

 

 

 

 

 

 

 

Performance


 

 

 

 

 

 

Termín konání: 22.–23. 5. 2015 v Praze
a 23.–25. 10. 2015 ve Stockholm

Vladimír Turner
Denisa Šváchová a Filip Kartousek
Johana Střížková a Juliana Hoschlová
Barbora Šimková a Smyslov
Lenka Klodová
Jiří Surůvka
Veronika Slámová
Elis Unique
Karima Al-Mukhtarová
Kateřina Olivová, Alois a Lev Stratil
Lady Gaby
Antonín Brinda
Jana Orlová
Tomáš Ruller a Atelier Peformance FAVUT
Milan Kohout
František Kowolowski
Puškin/Talacko
David Helán
Alexandr Peroutka
Erik Wijkström, Nongkran Panmongkol, Henrik Ekesiöö
Bazel DJ

Kurátory letošního ročníku jsou Darina Alster a Lexa Peroutka. Kurátorky doprovodné výstavy věnované im memoriam Milanu Kozelkovi jsou Sráč Sam, Lena Zikmundová a Denisa Bytelová. Dramaturgem hudební části festivalu je Daniel Vlček.

________________________________________

PIŽMOPLAKÁT 21

VÝZVA UKONČENA

AiC Štefle | Artists in Cottage 2015 / Aradecor
AiC Štefle |
Artists in Cottage 2015
AiC Česká Bříza |
heARTbreaker 2015
AiC Česká Bříza |
heARTbreaker 2015/ll


________________________________________

Petr Halámka

 

Z cyklu Zátiší v zahradě
fotografie, středoformát

________________________________________

SPOLEK SKUTEK PRO VŠECHNY
1/15/2015

 

Co by měl SKUTEK znamenat v roce 2015? Návrhy a podněty programových priorit Spolku pro období roku 2015 zasílejte na adresu: spolekskutek@gmail.com

________________________________________


________________________________________

PIŽMO 20

Těšte se na přílohu

________________________________________

Orientační základny


Šestý ročník bytového projektu 4 OKNA 
je zaměřený na archivy a databáze.

 

Příště představujeme:

VVP AVU

VVP AVU je centrem základního vědeckého výzkumu, zpracování pramenné dokumentace, kritického zhodnocení 
a reinterpretace českého výtvarného umění po roce 1945 až do současnosti, se zaměřením na interdisciplinární přesahy.

________________________________________

Ondřej Vinš


Kompozice č.1, 2014

 

________________________________________

 

A2 kulturní čtrnáctideník
pořádá: 8. 11. 2014

 


Letní rezidenční pobyt


Anežka Hošková / Blanka Jakubčíková / Franco Augusto

________________________________________

Jarní rezidenční pobyt

Birutė Kapustinskaitė / Tomas Smulkis / Valentina Furian / Valentina Lacinio / Anna Roberta Vattes / František Fekete / Veronika Slámová / Maciej Rawluk
________________________________________

Tomas Smulkis / Paradise Road

__________________________________


_______________________________________

________________________________________

   

 

Newsletter

email:

 

Pozvánka na vernisáž / výstavu

 

Co by se za dehet vešlo

 

Petr Strouhal, Adam Štech, Jan Turner

 

vernisáž 24. července 2020 v 17:30
výstava potrvá do 12. 9. 2020
Kurátor: Jiří Ptáček

Neočekávané setkání vizuálních umělců Petra Strouhala, Adama Štecha a Jana Turnera jako letní dada noir kurátora Jiřího Ptáčka pro galerii sam83. Nečekejte velký příběh, spíše nepřístojnost a rýmou namokvalý nos, ze kterého lze ždímat soplovitý humor zcela seriózního vyznění. Nebude to tak nechutné, jak se zdá, ale na trochu nesrozumitelného mumlání a špíny za nehty se raději připravte.
 
 



 

vloženo 15.3.2020 10:21

Pozvánka na vernisáž / výstavu


Úvahy, důkazy a zprávy o účincích

 

Kristina Láníková 15. 2. / 17 h
Marie Ladrová 7. 3. / 17 h
Ai fen, uroruro 3. 4. / 17 h

 

Kurátor: Sráč Sam
AiC umělec na chatě
Česká Bříza, galerie sam83, výstava potrvá do 25. dubna 2020

Srdečně zveme na tři večery s literaturou, hudbou a uměním. Tři stará přátelství
a jedna nová známost; neslučitelné s očekáváním, ovlivněné pobytem umělce na chatě.
Jednoduchá výstava přehledně uspořádána k lákavé procházce, záměrně
vyvolaný dojem.

___________________________________________________________________________________


S relativním vnímáním času, které stírá objektivní rysy skutečnosti, máme zkušenost všichni. Nekonečné minuty čekání a nepochopitelně krátký život. Časové perspektivy, které poskytují možnost se setkat, minout nebo se ztratit, budou náplní další výstavy, která spojuje staré známé a je záminkou k tomu se znovu sblížit a podívat se na to, co se v tom různém čase, kdy jsme se neviděli, stalo. Všední zvědavost a chuť být zase spolu jsou pohnutkou k tomu představit nové práce tří umělkyň a jednoho básníka veřejnosti. V jednotlivých komorních večerech se budeme moci znovu seznámit s tím, čím se umělci, které jsme již dříve uvedli v jiném kontextu, zabývají. Všem čtyřem je společný víceoborový zájem. Právě kvůli hraničnímu působení mezi hudbou a výtvarným uměním nebo mezi literaturou a uměním se někdy ocitají v šedých zónách, které nás budou zajímat.

  ______________________________________________________

Druhý host / Marie Ladrová / 7. 3. / 17 h

Marie Ladrová je výtvarná umělkyně a hudebnice se zájmy, které se rozhodně vymykají trendům.
Postupně si osvojila malbu akvarelem a hru na těremin.  Při druhém setkání v rámci výstavy nás Marie s oběma polohami seznámí.
Vedle malby akvarelem, se kterou diplomovala na AVU, a hry na elektronický hudební nástroj je inspirována světem hub. Promítá jej do svých obrazů, textů i písní. Jedním z dokladů její fascinace jsou objekty klobouček a čepice z troudnatce kopytovitého, které vytvořila podle tradičního postupu. K výsledkům své práce dochází kromě studijního přístupu i formou experimentu.

Marie Ladrová, foto: Veronika Pločková

  ______________________________________________________

První host / Kristina Láníková

První podvečer proběhne představení posledních prací Kristiny Láníkové a její autorské čtení. Láníková byla v galerii sam83 poprvé uvedena v samostatné, dlouho připravované výstavě v roce 2017, ke které vyšla stejnojmenná básnická sbírka Krátké dějiny zraňování.

Opakovaně přijíždí pracovat do České Břízy na krátké rezidence. Rovnocenně se věnuje psaní i výtvarné tvorbě. K výsledku v obou případech dochází sochařským způsobem, kdy z objemu hmoty postupně odebírá materiál, až se dostane k exaktnímu tvaru, který posléze rozvíjí v sériích. Její básně se skládají z jazykových úseček, které i přes svou strohost neztrácejí obrazotvornost a poetiku. Po krátkém čtení uvede nové práce, které představují fragmentarizované tělo umístěné do prostředí ordinace a kanceláře zároveň. 

video z rezidenčního pobytu
AiC Česká Bříza heARTbreaker 2015 | Kristina Láníková | projekt: Krátké dějiny zraňování

  ______________________________________________________

Třetí podvečer, hosté / Ai fen, uroruro

Po zkušenosti z witch-popového dua ba:zel se Ewelina Chiu rozhodla pro sólový projekt, který pojmenovala Ai fen. Rehabilitovala v něm své druhé jméno, které do té doby používala jen formálně. Projekt se stal introspektivním hledáním identity. Uroruro je polský umělec, básník a kulturní organizátor. Oba se poprvé setkali v Poznani na koncertě ba:zelu. Během dalších setkání postupně vznikala jejich spolupráce. Ai fen se s otázkou identity potýkala i v rozhodování o tom, v jakém jazyce vydá první album. Zvolila rodný jazyk polštinu. Oslovila proto urorura a poslala mu své první hrubé nahrávky s oslovením, zda by k nim nevytvořil texty. Uroruro na ně odpověděl souborem dvanácti básní s titulem Cykl/on/for/Ai fen, které ale byly samostatným uzavřeným dílem. Spolupráce na propojení urorurova textu a Aifeniných nahrávek proběhne při rezidenci v galerii sam83 na přelomu března a dubna letošního roku. Jejich výstupem bude společné dílo, které uvedou 4. dubna.  

Ai fen, foto: Natalia Kuznestova

 

uroruro, foto: Martyna Blanca

vloženo 25.1.2020 14:09

Pozvánka na vernisáž / výstavu

 

ná-, ná-, ná-, ná-, ná-hled

Isabela Grosseová a Jesper Alvaer


Vernisáž výstavy 7. prosince v 16 hodin. Výstava potrvá do 22. ledna 2020

Začátkem letošního roku jsme vyzvali ke spolupráci umělce Isabelu Grosseovou a Jespera Alvaera. Jejich první společné představení datují do roku 2005. Při karlínském projektu každou sobotu zvali na prohlídku vietnamského velkoobchodu v Praze-Libuši, kterou zakončili společným obědem v některé z místních restaurací. Tentokrát se s diváky zopakují sobotní sekávání, které bude naplněné prací na výstavě. Předpokladem i cílem Isabely a Alvaera je zdůraznit, že divák je a zůstává na prvním místě. 

více >> vloženo 18.12.2019 12:25

Pozvánka na vernisáž / výstavu

Balticum, mare nostrum
Marek Domański, Maciej Rawluk

vernisáž 21. 9. 2019 v 17 h výstava 22. 9. - 10. 10. 2019

První dotek moře je znak hluboce vrytý v paměti pomocí rodinných alb s obrázky nahých batolat stavějících hrady z písku. Většina z nás si nese podobný obraz. Když vyrůstáte, kyblíky a bábovky postupně ztrácejí svůj význam a nacházíte zalíbení v pozorování zvlněné krajiny a dochází vám, že na druhé straně je také břeh, kde snad někdo stojí a dívá se vaším směrem. To byl silně evokující obraz.

více >> vloženo 18.12.2019 12:03

Pozvánka na vernisáž / výstavu


Jana Babincová

Vždy nevyhnutelná skutečnost

Vernisáž: 9. 3. 2019 v 17 hodin / výstava 10. 3. — 29. 4. 2019 / kurátor: Sráč Sam

 

Sen o převodech jednotek

Abstraktní umění a geometrická abstrakce ve vztahu s realitou působí formálně. Při čtení není snadné nalézt rozdíl mezi záměrnou a náhodnou bezobsažností, mezi bezmyšlenkovitou hrou a vášnivým výzkumem, mezi ironií a naivitou. Zároveň se v něm může skrývat snaha obejít ovládnutí zobrazovacích procesů. Dalším úskalím je akceptovatelnost vizuality, v jejímž důsledku vzniká množství obrazů, za kterými nestojí snaha něco vyřešit, ale touha po zisku. Ze strany diváka se schopnost porozumět rovná vůli dešifrovat a ze strany umělce je podstatné mít co nabídnout, abychom se pohybovali na poli umění a ne ve vyprázdněných dekoracích.   
Částečně se zmíněná problematika týká i práce Jany Babincové. Ke geometrii došla romantickým způsobem, kdy měla sen v podobě modlitby kódované do barevných plošek. Sen převedla do obrazu a díky nadšené odezvě umělce a pedagoga Petra Kvíčaly začala tento způsob rozvíjet. Skrze formální omezení se v této oblasti propracovala až do perfekcionalistického pojetí geometrie. Formální polohu rozšiřuje emočními obsahy, které zveřejňuje prostřednictvím názvů

více >> vloženo 1.3.2019 14:29

Archiv výtvarného umění


Galerie sam83 zve na shledání s vaším novým přírůstkem do knihovny

 

Každou sobotu a neděli mezi 14 a 18 hodinou pro vás připravíme v České Bříze 83 kurátorský
výběr katalogů z Archivu výtvarného umění.

9. 12. 2018 — 6. 1. 2019
_______________________________________________________

Během několika svátečních víkendů budete moci rozšířit svoje knihovny o nové přírůstky. Zároveň můžete pořídit dárky za více než příznivé ceny v podobě kurátorských balíčků sestavených z katalogů výstav od šedesátých let do současnosti. Publikace k prodeji poskytl Archiv výtvarného umění ze svých duplicit. Jejich nákupem podpoříte činnost organizace, která se zabývá uchováváním kulturních hodnot. Součástí knižní expozice bude výstava bezmála celé edice Malá řada soudobé světové prózy nakladatelství ODEON s grafickou úpravou českých grafiků a umělců: Jana Kotíka, Jiřiny Holznerové, Milana Grygara, Jiřího Balcara, Josefa Istlera, Zbyňka Sekala, Dany Puchnarové, Jana Jiskry, Milana Jaroše a řady dalších.
 
vloženo 3.12.2018 16:15

Pozvánka na vernisáž / výstavu

 

 

VÝSTAVA BYLA Z TECHNICKÝCH UKONČENA DŘÍVE

HEAVEN

GROUPE GUMA GUAR
kurátor: sráč sam

vernisáž: 20/10/2018 v 17 h
výstava do: 15/1/2019

 

 

vloženo 12.10.2018 13:21

Pozvánka na vernisáž / výstavu

 

sandra svobodová " rozeznávání procesu: čtvrtý břeh "
vernisáž 18/8/2018 v 17 h / výstava potrvá do 12/10/2018

Pohled, krajina, dech a chůze jsou elementární prostředky, kterými Sandra Svobodová komunikuje své téma. Zabývá se vztahem člověka a přírody. Nenásilně předkládá k řešení odpovědnost vůči prostředí, z něhož pocházíme. Její apel je jasný a nevyhýbavý zahrnující etické i estetické prvky. Jde jí o převedení pohledu ke krajině jako objektu a skrze obraz ovlivnit uvědomělé chování. Objekt krajiny definuje jako zdroj naší existence a obvykle ho prezentuje v poměru s člověkem. Jako poučený zpracovatel obrazu operuje s pohledem v mnoha polohách. Představuje ho jako nástroj kontroly, kdy využíváme technologie například ke sledování lesa. Stejně tak s ním pracuje jako s prostředkem reprezentace. Díky tomu ztrácejí její fotografie a videa romantický nádech, který krajiny mohou evokovat a naopak nás přivádí k faktickému pozorování scenérií s artificiálním zásahem.

 

vloženo 13.8.2018 10:12

12345678910111213141516171819